tisdag 29 november 2011

Tisdag kväll.






Haft gardinerna ute inatt.
Pannkakor med sylt och grädde till lunch.
Sockerpajjen är på plats i nya boet.!



.....



Vi har sovit i lilla huset för sista gången.
Inatt blir det på andra våningen.

Kändes vemodigt att släcka lampan och låsa igen.
Men det hörde tyvärr till det gamla livet.
Nu är det nya livet.



....



Jag har ganska svårt för förändringar.
Behöver en fast punkt att rota mig på.
Ändå är jag en rastlös själ.
Det går inte riktigt ihop alla gånger.





Ett bekant spöke fladdrade förbi i tanken mitt i allt flyttkaos.
Fast det försvann lika snabbt.
Det är mycket tankar och funderingar.
På livet i stort.
Det är väl för det händer saker nu.

Det kommer bli bra.

Och nu är jag tillbaka på ett ställe som betydde mycket för mig.
Deras gamla lägenhet.
Min mormor har stått och diskat vid den diskbänken.
Min morfar har sovit och snarkat i samma rum som jag ska sova i.

Jag mindes redan Då, nästan 20 år sedan att jag trivdes där.
Lugnt och tryggt.
Jag sov ofta hos mina morföräldrar.
Och jag har deras efternamn.

Jag hoppas dom ser efter mig lite nu när jag är tillbaks.

<3

Märkligt hur livet kan bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar