måndag 14 november 2011

Måndag.

Det är en sorglig historia med ett fult slut.


...


Idag skiner solen.
V och jag gick över bron på morgonpromenaden.
Den var halkig av frosten.


Ville hittade något oidentifierat som han ville äta upp nere vid älvkanten.
Min första tanke var inälvor.
Det såg absolut inte trevligt ut.
Han spottade i alla fall ut snusket efter jag förskräckt ropat NEJ.
Gud vet vad det var ...?







Det blir (nog) bubbelpool ikväll.
Det är en av de platser där jag kan slappna av - har jag märkt.

Fast det fick gärna vara några grader varmare.

Har blivit en riktig frussen prick.
Därför passar inte jag och huset jag bor i just nu - inte riktigt ihop.
Flytten kommer närmare och närmare.
Jag börjar undra vart ska vi ta vägen?

Det handlar bara om dagar / veckor nu innan jag packar ihop mitt hem.
Synd att det inte är någon Söderhavsö som flytten går till nu över vintern.
Det hade inte varit alltför galet.
Med tanke på att man fryser redan nu, iof är det november men det är väl som oktober i temperaturen?


Lovejo allihopa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar