fredag 25 november 2011

Fredag.

Fick den där märkliga känslan i halsgropen igår.

Hade det för någon vecka sedan för första gången.

Jag trodde att det var på grund av att jag kanske inte hade svalt medicinen ORDENTLIGT,
och den kanske hade fastnat där i gropen.?

( därav den märkliga värken och känslan)

Men igår gick det inte över.




( Lånad bild )



Andningen påverkades.
Trots tusen medicineringar.

Drack jag varmt te kändes det som att luftstrupen var trasig, full utav sår eller något.
Jag kunde lika gärna ha druckit syra.
Mycket obehagligt.

Somnade ett par timmar.
Åt lite glass istället för mat.
Det knastrade i bröstet.

Ni vet dom där blåa tuggummi-påsarna man köpte som liten, som knastrade när man tuggade?
Den känslan.
Och lätet.

Jag sov oroligt.
Det blåste.

Vaknade med Ville på armen.
Min finaste kille-Ville.
Bästa som finns.


....


Fredag.

Har inte tid eller lust med att vara sjuk.
Helst inte i astman.


....



Jag har börjat packa i huset.

Har åtminstone inte mycket möbler kvar efter Teak-försäljningen i höstas.

Tiotusenkronors-frågan är då..
VAD ska jag ha för hylla till böcker och alla rådjur?
Och VAD för soffa?

Vi var ju till IKEA, Västerås i måndags.
Nej! Tisdags.

Det var roligt.
Jag köpte några lampor.

Känns som jag börjar om.
Fast jag vill ju det.

Det här med att vara snäll och tänka på andra är väl ganska onödigt har jag märkt tusen gånger om.

ANYWAY.
Det är ju inte så lätt att handla när man inte vet hur det ser ut riktigt i framtiden - alltså var jag ska bo!

Men att få åka iväg på en road trip är ju kul bara det!


....



Har beställt 2012 års kalender från Föreningen Djurhjälpen i Vaxholm
Det började med att jag fick deras fina kalender utav Moster B för flera år sedan.

Och nu har det blivit att jag år efter år har beställt från dom.

Vaxholm forever.

<3
<3
<3

( Lånad bild )



Det är första advent på söndag.
Lillebror och Lotta fyller år!
<3
Det börjar bli dags att fila på årets julkort!
Hjälp.

Var är snön?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar