tisdag 1 november 2011

Tisdag kväll.

Lika snabbt jag blir arg, glömmer jag bort det tack vare musiken.
Det lär jag lära mig att ta till.
Lyssna på musik som betyder något.

Om det är ny musik, gamla favoriter eller sådana som vi spelade sönder på galorna förr spelar ingen roll.
Och det är förr.
I ett annat liv.
Nu har jag startat om så många gånger att jag ärligt har tappat räkningen.

Kanske är ADD'n som spökar.?.
Att jag vill ha svar på mina frågor.
Att jag vill förstå.
Att jag glömmer lika fort.
Men kommer ihåg ändå.



....




Jag vill verkligen hitta en lägenhet åt oss nu.
Jag vill inreda.
Känna mig hemma.
Vill ha lugn och ro.
Jag drömmer om ny soffa, ny säng och allt det där.
Och nej, mitt hem är inget Ikea-hem.
Även om jag har några ting därifrån.
Vet inte vad man ska kalla det jag har hemma.
På Torggatan hade jag jättefint.
Alla mina klockor på väggen som alltid någon kommenterade om.






( Lånad bild )



Jag hoppas inte jag blir riktigt sjuk.
Halsen gör ont idag.
Jag ser fram emot helgen.
Får se vad som händer.


( lånad bildfavorit )






Ska bädda rent i sängen ikväll.
Tända ljus.
Se på senaste Dexter-avsnittet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar