onsdag 30 november 2011

Onsdag.

Dagarna smälter ihop.
Jag fick lov att titta i almanackan vilken dag det är.
Onsdag.

Imorgon är det sista titten i gamla huset.
Jag har städat det mesta.
Ska lämna nyckeln och rafsa ihop dom sista bitarna utav vår existens där borta.

Såg något i ögonvrån, det kom fram en sådan där otäck spindel.
Jag pratade i telefon men hade fokus både på den svarta och pojken i luren.

(Spindeln lever inte mer )
Förlåt.
Klarar inte av spindlar.
Dom försvinner lika snabbt som dom kom fram.
Obehagligt.


....



Jag träffade ett ex på den lokala affären idag.

Det är nästan att jag känner mig som en filmstjärna som plötsligt dyker upp i sin gamla hemstad.
Fattades bara solglasögonen.

Han hade koll på vart jag bodde.

Jag vill inte folk ska veta sådant.
Bättre att vara hemlig.
Folk är så nyfikna.
Ibland vill man inte vara offentlig.



....



Har ungefär tusen påminnelser i mobilen som plingar och påminner mig om diverse superviktiga måsten.
Lär ordna massa ärenden.
Det känns som jag glömt bort att göra något som jag borde.
Har jag det?

Är redan trött på flyttröran.
Tålamod Elin, Tålamod.


....



Väcktes utav ett oväder i morse -
det smattrade mot fönsterrutorna och det lät i hela taket utav blåsten.

Sedan när vi hade vaknat till och gick morgonpromenaden så strålade solen.
Det är nästan som vår.
Och det är första december i morgon.
Ur led är vädret.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar