söndag 27 november 2011

Första advent.

Söndag.

Det är första Advent.
Det är Lillebrors och Lottas födelsedag idag.
Grattis
<3




( Bild från i somras )






Jag har inte Adventspysslat hemma.
Än.
Har flyttkartonger överallt.
Har det pillrigaste kvar - mina porslinsrådjur.
Dom tar nog längst tid utav vad jag har hemma att packa ner nu.
:)

Har ingen julstämning alls.
Har ni?

Det är ingen snö så långt ögat når. 
Fast det hindrar inte dom där som inte är som jag.

Folk pysslar, bakar, städar och pyntar.
Pju.
När jag kommit på plats så vill jag baka pepparkakor och dricka kanel-te,
och varm choklad.

Det här året ska jag varken jobba eller vara 25 mil ifrån familjen.
<3

Förra året var den värsta julen i mitt liv.
Kräksjuka.
Det var hemskt.






Det ska bli roligt att flytta.
Äntligen får jag pyssla och inreda.

Sedan jag flyttade från Hushagen har jag inte riktigt känt mig hemma någonstans.

Jag kände mig självklart hemma med N.
Inte det.
Men själva boendet.
Hemmet.
Bott i kappsäck.
Bott i andra hand.





( Bilder från Hushagen, Borlänge - tagna för några år sedan. )




Glad advent!

Justja.
Jag ska kanske börja att pyssla ihop årets julkort närmsta dagarna.
Det är tradition jag tycker om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar