fredag 18 november 2011

Fredag.

Det börjar bli mörkt - klockan är bara eftermiddagsluren - 15.19.
Tröttsamt.
Det regnar.
Underkylt regn överaskar bilister så dom hamnar i dikena.

Jag tycker inte om att köra bil på vintern.
Den där juldagen 1998 har satt sina ärr.
I alla fall i psyket.


...


Åkte förbi "mitt" gamla hus på Hushagen igår.
Gråter blod varje gång.
TÄNK OM JAG HADE HAFT LÄGENHETEN KVAR.

Men hur lätt är det att veta?






Nu har jag faktiskt goda nyheter - men jag är så van mitt katastroftänk så vågar inte riktigt glädjas ännu.

Men lite glad är jag!

Mitt liv går i cirklar.
Märker jag.

När jag flyttade från min första Hushags-lägenhet blev det en liten tvåa i ett tusenvåningarshus i Jordbro.




Efter min andra  Hushags-lägenhet - dvs i det huset på bilden - hamnade jag lite som i en kappsäck i Vallentuna.


( Lånade bilder)

Två Stockholms-flyttningar från Hushagen.
Det är lite märkligt.

Sex års mellanrum.

I somras hamnade jag i lilla huset som jag har bott i när jag var 16 till 18år.
Nu kommer jag hamna - visserligen temporärt men i en lägenhet som jag också har en stark förankring till.




Det går runt runt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar