tisdag 17 januari 2012

Tisdag.

Idag ska jag tända ljus vid minneslunden.
<3
Min fina morfar Sven skulle ha blivit hundra år idag om han funnits kvar på jorden med oss.

På översta bilden är min gammelmormor Elin med.
Lintotten är jag bredvid morfar.
Och på den bilden längst ner är jag i barnvagnen och Emil den lintottiga.





1912.01.17 - 1996.04.06


....



Idag var det jättefint väder.
Dis över åkrarna.
Strålande sol.
Ingen vind.

Dagar som idag ger en hopp om livet.
Det känns spännande att det Äntligen går mot vår.

Även om jag är lite väl ivrig efter våren.
Men det har vänt.
Dagarna är ljusare längre.
<3







Det känns som jag funderar ganska mycket nu.
På inget speciellt, och ibland på allting.

Vill bara ha ro att kunna rota mig lite grann.
Inte vara rastlös hela tiden.
Antar att det nog beror på att jag måste hitta en billigare lägenhet snart.
Att det är det som stör och spökar friden.
Vill åt den där känslan att känna sig hemma.

Annars så är det ganska lugnt just nu.
Nya medicinen känns inte längre.
Nästa vecka höjs den.

Tänkte på meningen som jag läste idag: "det kanske är dags att gå vidare?"
Jag står inte kvar.
Lovar.
Det är som natt och dag.

Det är ganska skönt att Inte vara kär i någon just nu.
Det är liksom bara jag.
Känns faktiskt skönt.
(Vissa verkar ha panik över att vara ensamma med sig själva)

Visst saknar jag sambolivet, och det där som var bra.

Men det kommer en annan gång.
När det blir rätt.

Vi klarar oss.
Lilla Leo-familjen.
( Lånad favorit )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar