lördag 21 januari 2012

Lördag.



Andra lever som mest en sådan här dag.
Kanske är ute på krogen ikväll.
Sådant där som vanligt folk gör.

Jag är inte där än.

Men ser fram emot Emils födelsedagsmiddag i Falun.
Jag har bett mina systrar följa med om dom vill.


...


Fastnade på Youtube.
Lyssnade på musik.
Sedan tittade jag på fina fotografier.
Kända fotografier.

Till exempel "Tank man"..  och här finns det alltid fina bilder:
National Geographic bildgalleri


Jag önskar att jag någon gång kan resa runt jorden med en kamera i handen.
Skulle också vilja vara med på den sidan där fotograferna visar upp deras mest kända bild.

Jag skulle packa ryggsäcken, och ta med min gamla Nikon systemkamera som jag ärvt utav min farfar.
Och ta med filmrullar till tusen. Och batterier.

Indien är ett land jag skulle vilja åka till.
Jag vill åt dom där färgerna som finns där. 

Skulle kunna ta hur många foton som helst.
Och Marrakech förstås.





( Lånade bilder )




Läs kära syster Kerstins blogg
Den är alltid bra.
Nu har dom kommit igång igen.

<3

1 kommentar: