fredag 20 januari 2012

Fredag.

Det blev en tur till Borlänge igår.
Mor och jag hälsade på pojkarna, Freja och Laban.
Syster jobbade kväll så hon var inte hemma.

Ojvoj.
Dom är så fina.
Blir alltid glad inuti när man är där.
Älskar dom så, mina lyckotroll.


....


Lär mig aldrig att hålla tyst eller låta bli att skriva om det skrivs hemskheter - 
helst om nu den evigt infekterande varg-frågan.

Hur tänker man när man jagar från en skoter?
Går man igång på att plåga och döda djur?
Jag skulle aldrig kunna skjuta ett djur.
Om det så är det duva, eller en räv.
Eller en varg, eller en älg.
Vi lär väl utrota hundar också.?
Den biter ju ihjäl andra hundar, djur och biter SMÅ barn.
Fast enligt varghatarna så äter ju vargar små barn till frukost.

Det är hemskt att veta att det går runt folk i skogen med mindervärdeskomplex som lär skjuta/döda en varg för att må bra. 
Och då på ett oftast grymt sätt.

"Mindervärdeskomplex är en mestadels omedveten känsla av otillräcklighet som kan manifesteras i konstiga sätt som någon försöker kompensera för det"

Djur = Bäst.




( Lånad bild )

....


Förresten har jag kommit på vilken utav mina mediciner som levt rövare med mig på senaste tiden.
Det är Symbicorten som har varit boven i dramat, jag trodde det var en annan medicin.

Men nu verkar det lite bättre när jag bytte "ner" mig till Pulmicort.

Man blir ju ledsen att behöva bli "sjuk" av medicin som jag MÅSTE ta varje dag.
(Flera gånger dessutom)

Och inte nog med dom lustigheterna så börjar min kropp ser ut som en Michelingubbe.

Har varit förkyld sedan oktober-november tror jag.
Känns ibland som jag bara har en lunga som fungerar.
Det är jobbigt med andningen ibland = orken tryter.

Och på grund av förkylning/astman har jag fått fina kärlekshandtag och en degmage.
GRR.

Men nu blir det ändring.

Ser fram emot långa hundpromenader.
Vattengympa och simning.

Jag har som många fler än mig har ett komplext förhållande till kroppen min.

I somras gick jag ner i vikt på grund av det jag gick igenom med separation och
brustet hjärta.

Det är ju inte heller hälsosamt att gå ner vikt på snabb tid.







Idag åkte vi hem till mor & far.
Dom hade fin-främmande utav vår bonusfamilj från Källbäcken.
Alltid lika mysigt.

Man behöver inte ha blodsband för att vara systrar och moster. 

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar