söndag 15 januari 2012

Söndagkväll.

Dagen efter hundutställning!

Jag är inte alls hundutställartypen, men man vill ju visa Ville - han är ju fin.
Vi kom dit tidigt.
Kvällen innan badade Ville och var nästan världens ynkligaste hund för en stund.

Lördag.
Platsen var Orrskogen i Malung.
Inofficiell utställning.




Det var jag och mina tre sällskapsdamer som åkte på lördagsmorgonen.
Malin, Hanna och Mumin.
Kul med heja-sällskap.

Det var alla möjliga raser.
Allt från Irländsk varghund till Chihuahua.

Och jag blir ju som ett barn på julafton, myser och kan inte sluta titta på alla fina hundar.

Mitt hjärta föll för en Skotsk hjorthunds tik igår.
Jag hälsade på henne och hon vilade sitt fina huvud på min arm.
Och mitt hjärta är ju inte direkt svårt att smälta om det handlar om hundar.
Helst vinthundar.
Dom där ögonen.

Så fina så fina.



( Lånad bild )

Länk: Skotsk hjorthund


Tyvärr så fick jag trassel med astman då det var inomhus-utställning -  många hundar på liten yta.

Men fick hjälp att ställa Ville utav en av hans kennelmammor Sara.

Han blev såklart uppe i varv, lite stressad då det helt plötsligt är jättemånga hundar på samma ställe.
Rena hundkalaset.
( Plus att han är ovan utställningar. )

Men allt gick jättebra.
<3











Jag tycker att han skötte sig fint.
Min fina prins.

Det var jag som var den som satte och skruvade på sig, men dagen gick fort ändå trots vi blev där så länge.
Har man kul har man roligt och tiden är i led! Som flickan sa.

Jättetack för privatchauffören Malin.
<3




Får se när nästa utställningsäventyr blir...
Jag vill gärna ställa ut Ville på någon utav Svenska vinthundsklubbens utställningar i vår/sommar.

Grupp 10

( Lånad bild )



Resultatet igår...

Ville blev BIM och fick HP på utställningen. Fin kritik.

<3


Ville världens bästa kille.


1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag har gett dig ett bloggpris för att du är så bra. Läs mer på min blogg http://ingenhumorutanallvar.blogspot.com/. Det är som ett slags kedjebrev, egentligen är ni för stora men ändå, så här gör man;
    Till utmärkelsen hör en uppgift. Liebster betyder "käraste"och utnämningen ges till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter. När man får utmärkelsen ska man göra följande:Tacka den som gett dig utmärkelsen och länka.Skriv ner de 5 bloggar man vill lämna utmärkelsen vidare till dem och låta dem veta det genom att lämna en kommentar i deras blogg.Till sist hoppas man att de utvalda vill lämna utmärkelsen vidare...
    Allt gott.

    Lena!

    SvaraRadera