onsdag 25 januari 2012

Onsdag.



Jag blev förkyld igår.
Igen.
Eller "mer" förkyld.
Ah.
Snyter ungefär ur hundra liter snor per dag.
Man känner sig rätt fräsch.
:(
Grrr.

Men blodtryckstagningen i Björbo idag visade på för lågt blodtryck
- alltså är det som vanligt.
Hur kan dom ha den där apparaten i Djurås på VC som visar för högt?
Folk kan ju få hjärtsnörp för mindre.

Blodsocker bra. Sänka bra. Blodvärde bra.
Och så då blodtrycket bra.
Så nu ökar jag dosen C.


...


Måndagen var psykiskt ansträngande.
Två räddharar på väg på samma gruppterapi.
Det var intressant men lite rörigt.
Det är ganska stor skillnad på människor med ADHD än dom ( jag ) som har ADD.

Fast den inre stressen har vi båda.
Stresskänsligheten.
Med mera.
Med mera.

Fick lite halvt panik över att det ska vara 16 träffar.
Alltså 16 veckor.
Varje måndag två timmar.


Reagerar som vanligt med lite sådär att-känna-sig-fångad-syndromet.
Som alltid när jag Måste.


Jag åkte med bussen till Borlänge efter vi var klara på gruppterapin.
Det var bekvämt att åka från Djurås, slapp tröttna på att sitta på bussen med massa folk för länge.
Det var kallt ute.
Jag fryser för jämnan.
Tog en till buss, och hamnade hemma hos svågern och två av pojkarna.
Mumin, Arvid och syster hälsade på vår lilla minsta bäbis-släkting i Skäävä.


Och som alltid mysigt att vara där.
Mina små hjärtan.
<3

....


Det blev vattengymnastik på kvällen.
Jag körde en annan taktik, vi brukar bubbla i bubbelpoolen en stund innan gymnastiken börjar.
( Jag fryser efter en liten stund trots alla dom varma graderna )

Så nu stod jag bredvid och pratade med bad-sällskapet istället för att sitta i bubblet.
Men jag frös ju ändå efter en stund i bassängen.

Fail.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar