måndag 9 januari 2012

Måndag.





Elva minus.
Det var en fantastisk vacker morgon.
Solen sken och molnen var fina.

När vi var ut senare var det mest gråskala.
Solen syntes inte till.
Det var jättekyligt åt ansiktet.
Ville hade två täcken på sig.
Och jag tjockvantarna.

...


Man får reda på många märkliga saker nuförtiden.


...


lördag ska vi åka till Malung.
Roligt!


Men i morgon ser jag fram emot Borlänge.
Och lite systerprat.


Jag drömde förresten inatt om att jag hade en lägenhet i Borlänge,
tänkte "men vad märkligt, jag har ju plats att sova över på"..
Jag tycker det är tråkigt att känna sig så långt bort från alla.
Det där beroende-känslan, att man måste ha sovplats eller skjuts hem.
Gillar den inte.


...




Har P3 på i köket när jag är hemma - mormors radio och dom spelade en låt från förr som jag nog inte har hört sedan jag var fjorton.
(Låten är från 1994 )
Bästa året.

Vi var alltid på parkfesterna och man var alltid  lite kär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar