fredag 27 januari 2012

Fredag.

Som alltid sitter jag här med en filt över axlarna.
Fötterna är iskalla.
Det här med blodcirkulation är inte min grej.

Jag önskar jag blev av med förkylningen som jag haft sedan oktober(!?)

Igår köpte jag ett nässpray som ska återfukta min stackars snaut.
Symbicorten lever rövare med mina slemhinnor så varken näsan eller halsen är något vidare glada.
Är däbbt i däsan.

Lagom kul när man har viktiga samtal att ringa.
Grr.
( Dom hör knappt vad man säger )


Har ingen lust att vara sjuk mer.

Ville vara på Peace&Love-cafét med Kerstin ikväll, och lyssna på Broder Daniel-låtar.
Ville tillbringa en stund hos Lotta intill valplådan med alla Rottisbäbisar som är pyttepyttesmå.
Och vara med syster Mia på Hushagen.

Inte vara hemma med svidig hals och söndersnuten näsa.

Jag vill inte utmana astman mer än jag behöver.


....

Det har hänt en oerhört tragisk händelse här hemma i Floda.
En hel by är i sorg.
Jag vill inte skriva om det nu.
Det är overkligt.
Vill inte ta in.






Vi tände ljus för P igår kväll.

Tankarna vindlar iväg på dig hela tiden.
Jag ser dina smilgropar och fina leende.
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar