torsdag 15 december 2011

Torsdag.

Jag har idag gjort i ordning en hylla med loppisprylar till det nya stället som öppnar på söndag vid Rastastugan.
Läs: Loppis vid Rastastugan.

Får lite panik i blicken när jag ser massa saker omkring mig.
Jag har inte till exempel inte använt en mugg på över tio år.
Jag kanske inte har använt en annan sak på ett år.
Det tar upp plats bara.

Jag vill ha rent och fint.
Inga småsaker eller tjugofemtusen tallrikar.

Fast jag säger emot mig själv när jag har två kartonger med porslinsrådjur. 

Och några fåglar.

Men det är saker jag tycker om.
Jag vill inte ha någon servis i skåpet i fall jag skulle bjuda hem ett stort sällskap på mat.

Det kommer aldrig hända.

Om den dagen skulle hända så får jag ordna det då.
Inte ha överfulla köksskåp bara för att.
Det tycker jag inte om.

Ordning och reda.
( Det är så mycket runtomkring som stör ändå ).








Det är nog min ADD som pratar.
Bara att den där papperskassen kom fram idag störde mig.
Det gamla livet smyger fram och påminner ibland.
Fast det är inte som ni tror.

Lovar.




Medan Muminmor gjorde sitt så gick jag omkring på Biblioteket i Djurås.
Hittade den här.
Bokens författare -  David har jag faktiskt pratat med på Öppenpsyk i Vallentuna.
Det är väl lite spännande ändå?
Nästan som att träffat motsvarande Dr Phil i psykvärlden kanske?
Haha.!
Davids hemsida



...



Jag hittade den söta Snögubben som ska sitta på fönstret och lysa upp i gömmorna också idag.
Tänk vad saker man har.
Jag skulle vilja packa full en stor lastbil och köra det världens väg till dom som verkligen behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar