lördag 17 december 2011

Lördag.





Det började snöa på eftermiddagen.

Hoppas det blir lite snö nu, det är tråkigt med isiga, lortiga och gråa vägkanter.
Åtminstone för alla barn som vill leka ute i snön.
Vet ju själv hur jag älskade det.
Emil och jag kunde vara ute i flera timmar.
Man kom in när det blev mörkt - blöt som en dränkt katt.
Fast jag tycker nog det är lika roligt än.
Hihi.
Bara man har varma kläder så blir allt roligare.

Tänk alla gånger som jag och A låg i någon dikeskant och pratade om livet.
Eller när jag skjutsade M på skotern så snön yrde.


...


Funderar.
Man lever så olika liv.
Men ändå så lika.
Du har ditt.
Jag har mitt.
Man kanske är två.
Eller ensam.

Men döm aldrig någon.
Du vet aldrig hela sanningen bakom.
Varför man gör sina val.

Hjärnan brukar inte vara på samma linje som hjärtat.
Hjärtat kan vara oförnuftigt och gå emot allt det som är det "rätta".

Jag har varit där.
Säkert du också.

Det är lättare sagt än gjort att vara klok.
Det är lättare att vara efterklok.

Men man ska väl inte ångra sina val.?
Bara gå vidare.
Till något bra.


...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar