tisdag 20 december 2011

Tisdag.




Igår var jag i Borlänge nästan hela dagen.
Hälsade på i Åselby först och sedan hälsade jag på R i Hushagen.
Vi åt Taco-tårtan som jag gjorde under helgen.
En fin och bra dag.
Jag hade ett ärende i på Kupolen, (köpcentrum)
och det märktes tydligt att det börjar närma sig jul.
Det var mycket fler människor än det brukar vara där en måndagseftermiddag..
Med andra ord tusen procent jobbigare än vanligt.



...



Idag har jag städat.
Tänkte nästan om jag ska lägga på en julduk i köket.
Ja, ni hör ju!

Pajj-hår och hundmats-smulor dammsög jag i ( lite otippat ) sällskap utav Mando Diao.

Alla tavlor som jag ställt lite nonchalant mot väggarna direkt på golvet spikade jag upp på ena köksväggen.
Det blev att kännas lite som hemma + att golven blir mer lättstädade utan en massa trams som står lutat emot väggen.

Resultatet tycker jag enligt min egna fantastiska inredningsstil blev bra ändå.

Fast det känns lite vemodigt att jag inte kan bo kvar där.
Inte ensam i alla fall.
Allt handlar om pengar.
Som vanligt.










( Marimekko och Damien Rice är i sovrummet, och porslinshundarna i vardagsrummet )



....



Jag tror säkert ni har märkt - åtminstone ni Icke-Dalarna-folket är att jag skriver lite märkliga meningar.
Jag ser det själv.
Vet inte om det hör ihop med ADD'n?

Det blev väldigt påtagligt när jag jobbade i Vallentuna och skulle dokumentera på datorn.
Jag skriver på dialekt, sätter orden i fel ordning.
Meningarna blir lite bakvända.
Jag kan hålla på att fila på en text jättelänge.
Jag är medveten om det.
Har inga problem med att läsa eller skriva på "det" sättet.
Jag har inte Dyslexi 



....



Idag sken solen och himlen var intensivt blå.
Lite samma som kvällssolens ljus som jag älskar.







Mina julkort kom på posten idag.
Ska sätta mig ner och skriva ikväll.
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar