söndag 11 december 2011

Söndag, 3e advent.







Mor och jag var iväg på en liten tur.
Det var julmarknad vid "Ratt och Roder", där borta i Djurås.

Värmande eld, och billig fika.
Glögg och grillad korv.





Det ser ut som man befinner sig uppe i rymden när man fotar med blixt i snöyra.
Fullmånen lyste igår över en kall, svart och vacker himmel.



...



Hittade bilder på datorn från Vaxholm som jag inte hade sett - alla minnen vaknade.

När jag tittar på stjärnhimlen tänker jag jämt på dig.
Jag tror du lyssnar.

Hela världens alla orättvisor att du Inte fick vara kvar hos oss.
Du finns i himlen - världens finaste ängel med det varma hjärtat som rymde allt och lite till.
Vi saknar dig allihop.

Fina fina du.


( Lånad bild )



Jag undrar vad du skulle ha gett mig för råd nu?-  när allting är annorlunda
mot det var när du ringde den där gången, när mitt liv höll på att börja där borta.

Jag minns det så väl.
Vi var ute med hundarna.
Det var snö.
Du pratade om våren.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar