torsdag 8 december 2011

Torsdag.

Det är förmiddag, jag har sovit på Emils soffa.
I morses runt 04 så vaknade jag utav något som lät som en man som hostade, fast ett längre ljud.
Jag tänkte att det är väl fanken att jag inte ska få sova en hel natt någongång.?
Tycker det händer mycket på nätterna nuförtiden.

Solen skiner på Hushagen.
Det är sju grader kallt.
Tog kameran och gick ut mot Allén och tog några kort.
Det blev som alltid kort på träden.
Och SSAB-röken ur skorstenarna i motljus.

( Gamla bilder )







Jag känner mig fortfarande nyvaken.
Blev bjuden över till granngården på frukost och kramar.
<3


...



Igår fick jag privatchaufför hela vägen från Floda till Blge.
Rälsen hade visst gått av någonstans, (jag skulle åka tåg var det tänkt ).
När jag kom till Blge kom H och hämtade mig.
Det blev "en dag på banken",
vi konstaterade att Nordea har nog den absoluta omysigaste arbetsmiljö man kan tänka sig.
Hur kan man vilja jobba på bank överhuvudtaget?

Vi åkte till kupolen och fikade Colacoca och pepparkaksmuffins.
Vilket blev gårdagens lunch.
Eller mellanmål.

Efter det fick jag skjuts hem till syster.
H följde med in och tittade på huset.
MuminMor hämtade mig där efter hon jobbat klart.
Vi handlade på vägen till Hushagen.

Köpte sådan där "plocksallad gör det själv" på Ica Maxi.
Var hungrig som en varg när jag bara ätit pepparkaksmuffin sedan tidig frukost.

Vid 19 hade jag dejt med Kerstin.
Hon bjöd på varm choklad på P&L cafét.
Vi pratade om Jerusalem och kärlek.



När det stängde följde Kerstin med mig till Hemmakväll.


Jag hyrde den där filmen.




Jag har alltid någon egen version i huvudet.
Den var inte som jag trodde.
Vet inte vad jag förväntar mig heller?
Märkligt.

Det är Guillermo del Toro -samma gubbe som producerade "El Orfanato" som nu producerat den där då.
Den tycker jag om.  
Hade väl ganska höga förhoppningar.

MEN med fint sällskap gjorde det ingenting.
<3



...



Ska till Åselby och baka pepparkakor med pojkarna och syster min om någon timme.
Jag vill inte åka hem.
Inte än.
Blir nog eftermiddag och kväll innan jag åker tror jag.
Om jag känner mig rätt.

( Lånade bilder )


Nej, nu måste jag vakna till.
ZzzZz.


Nästa månad skulle vi ha vår 2årsdag idag.

Jag trivs i mitt nya liv, det är oskrivna blad.
Bokstavligt.
Behöver hitta någon fin lägenhet inom snar framtid bara.
!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar