tisdag 25 oktober 2011

Tisdag kväll.

Jag fick beröm i telefon.
"Vad stark du är"
Vilken annan insikt mot förut.
Du ville sova bort det onda.
Gömma dig.
Nu är du där ute.
Har planer.

E är en jättebra människa att prata med.
Hon ska ringa nästa vecka och kolla läget.
Guld värt.

"- Kom ihåg, får du inte den där lägenheten så är det ingen katastrof, det kommer en ny chans.."


.............


Ville och jag gick runt broarna idag.
Träffade J.
Får se om vi ses någon kväll.
Det vore trevligt.

Solen sken, det luktade eldrök här och var ur skorstenar.
Jag låtsades att det var vår.
ÖNSKEDRÖM.








Jag och Kerstin fikade på Peace & Love cafét igår.
Blev en hastig kvällsfika för dom stänger klockan 20.
Liftade fram och tillbaka till Blge med bad-flickorna.
Sprang på syster Sofia och svågern när jag handlade bröd.
Är inte van ännu att man träffar någon man känner igen.
I Vallentuna var det inte så ofta.

Nu i mitt nya liv är jag som alla andra.
Träffar folk, fikar och pratar.
Åtminstone så jobbar jag på det varje dag.
Aktivera.
Sysselsätt.
Må bra.





Nu i veckan har jag nog lite roliga saker för mig varje dag.
Det är fina fisken.
Malin och jag ska på en tur i morgon.

På torsdag är det spelning på Cozmoz med Stiko Per.
Länk: Stiko Per m.fl.

Och på fredag är det Rootvälta.
Länk: http://www.rootvalta.com/

Sedan på lördag åker jag och syster Sofia till IKEA.

:)


Det nya livet är nog rätt bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar