söndag 16 oktober 2011

Söndag.




Vi var till Falun idag, äntligen! ( Bilden är lånad )
Äntligen säger jag för det var flera veckor sedan jag träffade Lillebror.
Hon har varit i Nice, Frankrike 1 vecka, flyttat till en JÄTTEFIN lägenhet i Falu centrum.
Ni som känner till hur Falun ser ut kanske förstår att jag också vill flytta dit.

I Falun har dom bevarat gamla hus och byggnader mer än vad Borlänge har gjort.
Jättefin stad.
Jag har heller inga gamla spöken där som här.
( Som det finns i Borlänge, några tidigare liv har ju levts där )
Bara ett i Falun som bor i Stockholm nu.
Fast det räknas knappt.
Alla var där utom Freja. Det var synd.
Min kära storebror och storasyster med alla tre hjärtana.
Lyckopillren i pojkform.
Det var en fin dag.
SMS'ade med för övrigt gamla spöket och skulle gärna önskat att han bott kvar så vi kunde kolla på läskiga filmer.

Solen sken från blå himmel.
Det var fint både ute och inne.
Sådan där fin höstdag som folk säger.


.....


Känns så guld värt att ha "alla" närmare nu än när jag bodde i V-tuna.
Nu när det är bara vi igen.
Jag hälsade på hos storasyster igår också.
Min kung värmde mig och sympati-vilade med mig.
Mosters fina pojk.
Och all kärlek jag känner av resten utav familjen.
Det gör gott.
Hoppas ni förstår det.

Jag har hjärnspöken som ställer till det inuti min hjärna och tror det ofta det "värsta" - på fint språk kallat "katastrof-tänkande".
Ett SMS nu ikväll lugnade mig lite.
Jag vet inte varför min hjärna hela tiden tolkar allt fel men det är tröttsamt.
Man har ju blivit bränd och besviken så det kanske är någon överlevnadsinstinkt?
Det var ofta ett ämne vi kunde diskutera vilt.
Varför jag gör det.
Tror det värsta.






Och som vanligt är jag tacksammast i hela vida världen över mina djur.
Pajjen, Pelle och Ville.
Dom gör mig varm i hela hjärtat.








Och så Jänta som finns i himmelen.



Till något helt annat nu.
Mumin och jag var och tittade på en svensk naturfilmares "arbetskopia" som han presenterade det som.
Mycket intressant, även om jag fick ont i ryggen och röva utav den hårda stolen och sitta stilla så länge.
Länk:
 http://www.valabild.com/

Önskar jag kunde göra något liknande.
Jag älskar djur och jag älskar att fota.
Kanske filma också?

Kommer sannolikt drömma om vargar och björnar inatt.
Våra grannar i skogen.


...


Hitta gärna på vad jag ska ta mig för under nästa vecka.!!
Helst kvällstid.
Då hjärnan sätter igång.
Det är ju en slags sorg igen.


( Saknar  )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar