onsdag 12 oktober 2011

Onsdag.

Jag trodde det var fredag i morgon - vilken lättnad när mor berättade det var onsdag.

Suck.
Jag börjar kunna det här nu.
Berg och dalbanorna.
Hjärtat vänds ut och in på en nanosekund.

Jag är så ledsen över allting. 
Allt som inte blev som jag önskade eller hoppades på.


Jag var hemma hos kära syster och barn igår.
Hela eftermiddagen.
Vi var till köpcentrumet och åt lite mat, shoppade lite shopping.
Jag köpte örhängen, en grön jumper.
Ett par till örhängen, och en ring med Bambi på.

Jag vill / behöver vara med människor jag tycker OM och som kan ge mig lite energi tillbaka.
Det är lite bristvara på den punkten.
Både ork och energi.

Men vem blir inte glad av den här lilla människan?
(En av mina pojkar)
Fina fina Axel.
Fina Isis-katten.
Och fina höstträdet.






Letade igår också efter någon fin mössa.
Är trött på min gråa luva.
Jag älskar mössor och vantar.
Så hösten passar bra för den biten skull.
Man kan gömma sig under en mössa eller luva.

Och förresten!
Jag hittade "min" jacka på Tradera i nyskick!
Den jag efterlyste här.
Jackan som jag hade förra hösten i Stockholm.
Nu har jag en prick likadan.
Perfekt.

På kvällen skulle jag sova hos storebror - han var i Stockholm med P&L på jobb.
Fick besök i 21-tiden av kära Kerstin och hennes Kajsa.
Tårarna kom, vi pratade.
Det var fullmåne.
Jag vinkade av dom.
Somnade tillslut på soffan.




Vad glad jag är att ha fina människor runt omkring mig.
Inte bara den andra världen.
Nu ska det bli annat.

Tack för eran omtanke igår.
Och självklart till mor och far.

Jag älskar er.

Och jag saknar Hushagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar