måndag 17 oktober 2011

Måndag.

Jag vet någon som fyller år idag.





Vi har inte gjort något vettigt idag.
Blev en sådan dag.
Man lär väl få ha det ibland.
Men saken är att man lättare känner känslor, och tänker på allt runtomkring om man inte har något för sig.
Det är inte bra.
Då vill jag vara struts och stoppa huvudet i sanden.
Det är inte lätt det här.
Vissa har den strategin har jag märkt.
Jag kan inte hur gärna jag vill.


Pajjen är en rolig prick, hon vill vara ute en liten stund på dagen.
Bara en.
När vi är ut på första morgonpromenaden följer hon med ut,
sedan när Ville och jag kommer tillbaka springer hon med oss in.
Och gör inga tecken på att vilja ut mer under dagen.
Bara för hon FÅR gå ut nu, hur mycket hon vill!
Hm..





Vi hoppas på en bättre dag i morgon.


( Lånad bild  )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar