lördag 22 oktober 2011

Lördag.

Idag är det lördag.
Vi sov länge i morse.
Plusgrader och strålande sol på vår första promenad.
Nu är det mulet.

....


Tanken om att få flytta snart växer sig större och större.
Hoppas på den lägenheten Hakon och jag tittade på först.

Den skulle vara fin åt oss, Ville - Pajjen och mig.
En balkong, ett litet kök. Två rum.

Lite stort nästan.
Jag skulle vilja ha en fin och stor skön soffa.
Åh, vad jag saknar den jag hade lånat utav P förut.
Den var perfekt.




Gråsvart, stor och jättefin.
( Lånad bild, den var precis lik den här - bred och stor )

Sedan en ny och skön säng.
Som man har fluffiga kuddar och täcken till.

Ett överkast från Indiska, eller liknande.
( Lånad bild,  AZUR bedspread )


Fast hur dom tål hund-tassar och katt-tassar är en annan sak.?
Nu drömmer jag.
Då kan jag köpa och ha vad jag vill!
Och sängen skulle vara en sådan här:

Har velat haft en sådan länge.
( Lånad bild, Amandus )

Men men men men.
Det enda jag verkligen vill är just att ha en lägenhet snart.
Så jag får pyssla och bo.
Vara hemma.

MEN.
Ni får aldrig se Shabby chic-ordspråk, döskallar eller hjärtan hemma hos mig.

:)
Möjligen den industriella designen ligger nära hjärtat.
Ruffiga lampor, stora klockor och plåtskåp.






Jag tänkte på hur det skulle vara att gå på dejt.
Ni vet så som i Amerikat.
Det vore roligt.
Gå på nöjesfält, dricka milkshake och pussas vid ytterdörren.
I och för säg är det inte säsong för det men ändå.

Så...

Nick Cave - Bring it on

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar