tisdag 4 januari 2011

I'm wide awake, it's morning!

Solen ser ut att vakna samtidigt som jag.
Den har jag inte sett så ofta på sistone, så VAKNA snälla!
Minus 17 var det i ottan när jag var upp och tog en omgång av medicin.
Känns nästan som hostan har blivit pytte-lite bättre!
Mindre bra att kylan då ska komma tillbaka så man blir tät bara man går ut.
Jag vill ha nya lungor och luftrör! Nu får det vara nog med astma och ha svårt med att andas bara man rör sig.

Har inte alls varit sjuk så här ofta när jag bodde hemma, men nu när man har jobb - och det inte bara drabbar mig - då blir man sjuk. Inte bra alls.
Och jag blir att må dåligt över att jag är hemma från jobbet.
Cirkeln sluts. Igen.
Fast å andra sidan kanske jag inte träffade så många människor då heller? ....

Känner ju mig som ett Trasseltroll ändå med alla spöken på loftet. 

Igår medan jag var lite pigg på alla Betapred'en så tog jag bort ljusstakar och stjärnorna i fönstren.
Jag är lik min mormor säger mor. Mjo. Tröttnar så fort, även om det är fint. Jag bryr mig inte om andras julpynt, men mitt. Det har gjort sitt nu.

Dags att väcka lilla Törnrosa Whippnos och ta en liten tur.
Det är som ett maraton varje gång nu när astman lever sitt egna liv. Längtar efter långpromenader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar