måndag 17 januari 2011

Halkigt. Halkigare?


Dagens väder är ju inte det mest upplyftande precis. Grått, blött, ruttna hundbajsar bredvid vägen och helt enkelt äckligt.
Halkade iväg till mitt läkarbesök, som jag har skjutit på sedan december någon gång.
Träffade "min" husdoktor idag - hon var jättetrevlig och bra. Lyssnade och kom med goda råd.
Vi pratade om massa, bland annat att jag jobbar, "- Vad duktig du är!!" och detsamma sade hon att jag faktiskt bodde här och hade sambo.
Man får ju försöka att se bortom dom negativa sakerna, men man fokuserar ju oftast tyvärr på dom negativa.
Doktorn tipsade om http://www.slso.sll.se/SLPOtemplates/SLPOPage1____12027.aspx på Karolinska, man kan få remiss dit också. Hon sade dom var väldigt bra och uppdaterade .. :)

Men ja. Jag är ju DUKTIG! Fast hur ofta tänker jag så? Noll.
Att jag inte jobbat sedan 2000-hysch-hysch är ju galet. Men ja, jag klarade inte helt enkelt av olika anledningar.
Jag har faktiskt flyttat 25 mil hemifrån det trygga boet på Hushagen till V-tuna. Jag bor här nu med Nicklas.
Och jag har ett jobb. Det sociala nätverket jobbar jag på.

Vi kom fram till att det är nog bäst att jag börjar med Flouxetin igen,
"- Du ska inte behöva kämpa utan" som hon sade. Och det är nog sant. Lär ha hjälp i vardagen. Nu har jag inte kunnat ringt och bokat tid hos frisören ens.  Klippte mig framför spegeln häromdagen istället. ..

Tredje världskriget om vargjakten har kanske lugnat sig 1% kanske sedan helgen. Men man ser fortfarande skrämmande kommentarer i nät-tidningarna och på fb.
Det vanligaste är ju att "vi vargkramare har aldrig varit i skogen".. Hehe! Det är roligt. Men samtidigt tragiskt.

Andra fina saker istället: Jag har världens bästa sambo. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar