måndag 10 januari 2011

Dripp, dropp.

Nu börjar jag sakna sommaren. Alla fina färger, dofterna, ljumma kvällar.. Ja. Allt!
Idag skiner solen och det droppar från taken. Det ser fint ut inifrån, men det luras. Det blåser isvindar! Brr.

Börjar bli enormt rastlös nu. Har fortfarande ingen ork ännu. Det är EN vecka sedan jag började med all medicin.
Helt galet. Blir less och irriterad på allt.
Inte blev det bättre utav att vara hem till Dalarna och ändå inte kunna göra allt jag tänkt.
Hälsa på där och här, fota, promenera osv.. Inte ligga och frysa under filtar i soffan.

När vi åkte hem igår hade jag panik i hela kroppen. Jag hatar verkligen att åka bil på vintern. Det blev inte bättre utav att vi fick tvärbromsa och väja för en bil som fått sladd på motorvägen.
Såg inte vart den tog vägen. Eller om någon åkte in i den. 

Sockerpajjen bor här oss nu. Hon är duktig och finner sig till ro. Hon protesterar lite när hon åker bil bara. Men hon har jamat värre.Det var jag som mådde illa igår. Och Wilma.
Pajjen kurrar på soffan, och jag har nästan glömt att hon kan springa omkull en när det är tonfisk med i bilden. Tokpirre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar