onsdag 30 mars 2011

Onsdag.

Har varit nervös i flera veckor inför läkarbesöket idag. Men jag överlevde. Handsvett och hjärtklapp.
Träffade David E - han sade en del saker som jag inte tänkt på, men som stämmer och verkar vettigt.
Jag fick remiss skriven till "någon klok" människa att prata med.


Ringde till N efteråt men fick lägga på mitt i. Min ögon blev ledsna och jag ville handla innan jag åkte hem.
Inte stå med dropp i ögonen mitt i centrum.
Det känns bättre nu, det var skönt att få det gjort - har haft tid där innan men inte kommit iväg.

Det är varmt och skönt idag. Solen är här sedan i morse. Hoppas verkligen det är såhär hela veckan. Minst.
Riktigt skönt att slippa dom där kalla vindarna som blåste hela förra veckan i Dalarna.

Dala-Floda / Borlänge var sig likt.
Hann fika varm choklad med H, min fd granne på Hushagen, umgås med Lillebror i flera timmar, pussa på mina älsklingspojkar, träffa bror och syster-  och såklart vara hemma hos mor & far.
Ville var hemma hos Emil en stund medan vi gjorde ärenden, lajbans för Ville som tycker om sin morbror i massor!
( Emil bor alldeles nedanför på gatan där jag bodde innan flytten till Vallentuna)
Körde förbi och tittade på mitt gamla hus och kände faktiskt inget speciellt.
Det blev så att jag var mest hos N tillslut.
"Mina" rullgardiner sitter kvar i rummet, så det såg nästan ut som när jag bodde där.
Snart är nog krokusarna på gång i lilla rabatten. Hushagen är fint. Men det finns ingen N där.

Jag, Ville, Nisse och far hälsade på Farmor. Det var mysigt. Hon är sig lik. Världens bästa och raraste. <3
Vi pratade mycket om min kusin T som på den dagen hade varit död i 6 år.
Min faster kom förbi, vilken konstig dag det måste vara för henne.
Att förlora sitt barn sägs ju vara bland det värsta som kan hända en. Jag kan inte försöka förstå ens.

I lördags var jag med Mumin, Mutti och K på Pubkvällen i Hagen.
Det var ett band som spelade Irländsk musik, och det serverades Irländsk mat.

Wålstedts

Med några cider och god mat  i magen så mådde jag som en prinsessa.
Bästa Rydo var där, med flera kändisar.
Det var längesedan jag skrattade så jag fick ont i magen. Skrattade mig hes tillslut.
Helt fantastiskt. 
Bara N som fattades. Var inte ett uns bakis dagen efter! Bara det är ju värt guld när man är till åren. Hihi.






Rydo och jag hade nog ändå roligast åt våran Tupp!
Och Tranan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar