fredag 4 mars 2011

Fredag.



Det regnar utanför fönstret. Visserligen bra för snö och is-smältningen på vägar och trottoarer - men ack så grått och trist. Inge upplyftande precis.
Har drömt om att jag blivit jagad, i olika situationer. Vrider och vänder på mig hundra gånger per natt. Minst.
Vill kunna sova en hel natt utan att vakna - det har inte hänt på flera år.
I morses var det svajigt så började dagen med panik inuti. Ohyggligt. Och jobbigt. Darrigt.
Lade mig med täcket upp till öronen och somnade om en liten stund. Drömde då om N. Det var fint.
Min FINA prins. :*

Som det sägs så är det fredag, jag jobbar i helgen. Jag ska inte klaga på mina arbetstider men ibland är det motigt.
Här finns intressant läsning:
Ångest.se

"Den som lider av generaliserad ångest svarar också mindre på stressfaktorer, vilket beror på att kroppen redan är i fullt beredskapsläge. Ofta är också den drabbade själv medveten om att den ständiga oron är överdriven, men har ändå oerhört svårt att förhindra sina katastroftankar. Precis som vid social fobi söker många GAD-drabbade hjälp för fysiska symptom i första hand.
Det gäller för läkare att vara uppmärksamma på den oro som döljer sig bakom huvudvärken, sömnsvårigheterna eller den ständiga irritabiliteten. Också människor som lider av GAD löper en ökad risk för depression och missbruk. Inte minst därför är det viktigt att du som är drabbad söker professionell hjälp"
/ Ångest.se




Det är inte lätt att vara på spänn hela tiden, käkarna växer väl ihop snart av allt tryck.




MEN. Jag hoppas hoppas hoppas det ska lätta snart. Jag längtar efter våren.
Vill plocka vitsippor! Gå på asfalt! Gå i skogen! 
Äta årets första ute-glass! Pussas i solvärmen!






Frussen, skulle behöva Mumins varma choklad NU! Den är bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar