måndag 7 mars 2011

Måndag.

Slutade tidigt idag. Blev en städ och pyssel-dag.
Pajjen hade spytt en hårboll på Nicklas sida utav sängen, så det var bara att tvätta täcke och allt.
Men alltid skönt med nystädat och renbäddade sängar.
Saknar vid sådana här tillfällen tvättlinorna på Hushagen, att tvätta en sommardag och sedan låta det torka i vinden.
Det är vardagslyx!

Igår så blev en av våra gummor en ängel. Vad märkligt att ta farväl av någon som man kvällen innan stoppade om i sängen och sade godnatt till. Vila i frid.
Blev att tänka mycket på när vi vakade vid mormors sida.

Det där stilla och tysta som blir när ett hjärta slutar att slå, och när lungorna slutar andas. Overkligt. Fridfullt.

Vi var tårögda igår kväll, tänk vilket jobb jag har.  
Man betyder verkligen något för Någon.
All vårdpersonal borde vara nummer 1 i status och lön.



Har äntligen läst ut min bok " Jag är inte galen". Började nog i höstas tror jag.
Fast den är bra och intressant så räcker inte koncentrationen till. Ganska bråkigt.
Jag har till exempel inte kunnat se en film på evigheter ensam. Som sagt, fast den är bra så funkar det inte.

Vid min sida av sängen är det fullt utav böcker på teak-bordet. Har nog börjat läsa i nästan varenda en.
Nu har jag tagit upp läsningen i min systers bok " Att leva ett liv, inte vinna ett krig" - som jag började läsa i somras....


Jag tycker om att läsa om dessa problem. Det är ju som man hade skrivit själv. Att man inte är ensam, det vet jag. Men man känner sig utanför och udda.

Idag är det min älskade fars födelsedag.
Önskar jag kunde ha varit "hemma" och firat honom!
Vi har i alla fall pratat i telefon och jag ska åka till Dalarna sista helgen i mars. Min syster fyller år då också. <3






Jag och min far för en massa år sedan. Tycker om det kortet så mycket.


I morgon och på onsdag är jag ledig. Jobbar sedan torsdag och fredag sedan ledig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar