onsdag 23 mars 2011

Onsdag.



Är hos mor & far. Det blåser som fanken ute, har ingen vidare lust att gå ut alls - faktiskt.
Jag som tänkte att solen skulle vara här i Dalom och jag skulle kunna mysa på härbretrappen.
Det är lä där och brukar vara fina fisken att sitta där i vårsolen.
Tji fick jag. Är inne o fryser i stället. Lär nog göra mig en kopp varm choklad.



Jag och Ville åkte från Vallentuna igår f.m. Först buss till Upplands Väsby, sedan byte till Upptåget mot Uppsala, vi fick vänta i över en halvtimme i Uppsala på stationen pga tåget mot Borlänge var försenat.
Men som sagt, det var ju helt ok att stå ute och vänta igår.

Synd bara att vi skulle tillbringa flera timmar på tåg när det var vårens varmaste dag.

Blev glatt överraskad utav att Mumin och Joar stod på Borlänge station och mötte mig!
Jag älskar mina pojkar och flickor så mycket.  
Mina fina lyckotroll.





Joar och jag fick ta Mumins bil medans hon jobbade klart sitt pass och vi stannade på MAX och åt.
Jag var jättehungrig och törstig efter resan.
"- Jag med" sade Joar. Min bästa lilla KUNG.





Var sedan mätta och belåtna hem till kära systra mi.
Axel har börjat gått mer och mer, Arvid var bustokig som vanligt. Freja sjuk och ynklig. <3
Emil kom dit och berättade lite om resan till New York och Texas. Austin verkade ha varit ett riktigt trevligt ställe. Massa hippies och massa sol!
Ser fram emot att se bilder därifrån sedan.
Skjutsade honom till stan för Peace&Love-jobb, Ville och jag passade på att hälsa på Djuraffären.
Träffade L som berättade att Putte finns i himlen nu sedan i somras.
:(
Putte var en fin Rottweilerpojk jag brukade ha hemma förut.
Minns särskilt när jag bodde på Saresgatan och målade om i sovrummet i lilla tvåan jag hade.
Då skulle han sitta i knäet. Puttefnasken.
Den andra rottisen L hade var fina Aramis. Han gick bort i början av 2000. Så nu finns inte någon av mina gamla vänner mer.
Ledsamt.

Kan inte låta bli att sakna N fast jag har det fint här. Puss min prins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar