onsdag 22 februari 2012

Onsdag.





Igår var jag till Djurås och träffade en arbetsterapeut - M.
Hon hade ett häfte med frågor som hon ställde,  jag svarade och hon skrev ner.

Fick testa ett täcke som används som ett hjälpmedel till människor  "med synskador, högaktiva, personer med ADHD-problematik eller Autism/Aspergers syndrom kan ha stor nytta av Kedjetäcket när det handlar om att lugna eller underlätta avslappning. Även barn och vuxna med mer allmänna besvär av sömnproblem, oro och ångest kan dra nytta av en enkel och praktisk lösning för att lindra besvären"..

M tog fram ett och bäddade in mig medan vi pratade - för att testa hur det kändes.
Hon ska beställa hem ett åt mig, jag betalar en hjälpmedelsavgift och får låna det hur länge jag vill då och testa.
Skulle ta några veckor men ser faktiskt fram emot det.
Här kan man läsa om täcket.


...


Efter lunch åkte vi till Farmor.
Det var Fettisdagen igår - vi hade med oss semlor från Päras bageri.
Jag vet inte om jag skrivit om det innan men min farmor som i år blir 92 år handlar BARA
ekologiska varor.

Det är beundransvärt tycker jag.
<3

Min fina lilla Farmor.
Önskar att hon bodde lite-lite närmare.
Skulle vilja träffa henne varje dag.


...


Pratade om min medicin i måndags, minns inte om jag skrivit om det heller.
Det är svårt att ställa in dosen. Om inte en hel vetenskap?


Jag blir så trött på eftermiddagarna, hjärnan går på högvarv med medicinen tills den går ur kroppen - då blir det verkligen kortslutning.
Kaputt.

Igår kväll när jag och Ville kom hem från Farmor hade jag sett fram emot valpmys i granngården men jag blir så trött.
Det måste ju vara på grund av Concertan..?
Hämtade ut idag på Apoteket i Ludvika (!) och ska börja med att äta 1 + 1 igen.
Fast skulle ha fått olika styrkor på tabletterna men det skulle ju såklart krångla så nu kör jag väl sådär tills nästa vecka.
Man vill ju funka en HEL dag.

Inte brinna av som ett tomtebloss och sloka på eftermiddagen.
Vet inte hur man ska förklara det på bättre sätt.


I morgon ska jag titta på en lägenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar