lördag 18 februari 2012

Lördag.








Bilderna kommer inte in ordningen som jag laddar upp dom på.
Hm.
Det kanske inte är hela världen.
Det är bilder från i veckan som gått.

Det blev helg igen.

Idag har jag städat.
Tvättarduschardammsugervattnarblommorskruvaruppampelkrukanmedfåglarpålyssnatpåmp3ochplockatblanddvder.
Men idag blev det också rensning bland gamla/viktiga/nya papper.
(Allt som har med förra livet är slängt)

Hittade ett sjukintyg från Haninge.
"Ankaret".
Det är SJU år sedan jag bodde där nere i södra Stockholm.
Jag slängde det också.


...



Det var enskilt samtal i Djurås igår.
Tillslut fick C säga stopp och vi hade pratat över en timme.
Haha.
Men jag berättade i alla fall att jag uppskattar vår grupp även om det tar emot varje gång innan man ska dit.

Jag har himla massa saker och idéer - det är inte fel på tankeverksamheten direkt.

Det blir nog bra.

Jag har lovat mig själv IDAG bland all städning och pysslande att jag ska göra minst EN sak i vår/sommar eller när det nu passar att göra något som jag verkligen vill.

Och inte backa för att ingen vill göra samma sak - kan göra - samma sak som jag vill.
Förstår ni?
Jag har i flera år velat göra massa olika saker.
Men folk i min närhet har inte kunnat eller velat.
Så nu ska jag göra det ENSAM - jag är trött på att vara beroende utav andra.
Om jag ska åka slalom en dag, eller åka till Sthlm.
Eller åka och sova över på något ställe som är hemsökt.
Vadsomhelst.
Dricka varm choklad ute i snön.

Jag skulle vilja resa jorden runt.
( Vem vill inte det? jag vill FOTOGRAFERA hela världen )

Brottas med krokodiler.
Klappa en vithaj på snauten.
Ligga på ett hustak och titta på stjärnorna i fjärran land.


Tankarna flyger omkring.
Man blir ju inte yngre.
Och jag vill inte sitta och ångra allt jag inte gjorde när den dagen kommer, och jag flyger upp till himmelen.

Men hur börjar man det där som kallas livet?
















Ja, ni kanske får en liten bild i ert inre vad jag skulle vilja göra.
Om jag kunde.


Jag kom på flera saker för en stund sedan men glömde av dom nu.

( Lånade bilder )



Vi bestämde redan Söderhavet innan vi var ARTON år.
Steve Irwin-zoo.
Husvagnssemester.
Roadtrip kust till kust i USA.
Med tusen flera andra drömmar.


...



Det snöar stora flingor.
Pratat med syster Mia i luren.
<3
Ser fram emot mys på Hushagen i veckan.

Ikväll blir det renbäddning med täcket som hängt ute på balkongen.



Just ja.

Jag berättade igår om hur fina människor jag har runtomkring mig.
Att jag är jätteglad över att ni finns.
Allt från syskon/grannar och nya/gamla vänner.

KRAM.




I morgon fyller min bästa Axel två år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar