måndag 6 februari 2012

Måndag.

Två timmars babbel idag om Organisering och tips på att ja, klara av all information man får och försöka komma ihåg det på bästa vis..
Ungefär.

Vid 14-tiden kände jag att hjärnan började att sakta ner. ZzzZzzzzzz.
(Alltså tar jag 2 + 2 i morgon)

Känner mig helt färdig, vet inte om det är den där ADHD/ADD-gruppen som gjorde mig alldeles trött i luvan, eller om det är medicinen..?

Både och kanske.?.
Är glad att jag har två vapendragare med mig, P och A.
Lite spännande att man hittar lite nya bekantskaper här och där.
Oväntade bekantskaper.

Jag lyckades som i vanlig ordning bli jättestressad fastän jag hade haft TRE timmar på mig att duscha/gå ut med Ville/ äta frukost.
När P kom hem till mig alldeles innan vi skulle åka var jag inte riktigt klar ändå,
andan i halsen, sop-påsar i handen, ut och kissa Ville och sedan det var bara att klä på sig ytterkläderna och åka.


( Lånad bild )


Tack till käre far för skjuts.
 


...


Måste skriva om telefonsamtalet jag fick igår kväll.
Det hade ringt ett mobilnummer när jag och Ville var ute.
En karl hade pratat in på mobilsvar att han hade ett hus att hyra ut i Borlänge.
"-Ring mig"

Ok, tänkte jag.
Kan ju i alla fall höra vad det är.
Det slutade med att han började prata om sig själv som rena kontaktannonsen.
Jag är civilekonom, min firma går jäääättebra..

"Vill du lära känna mig?".

Jag blev helt chockad.
Är det någon som driver med mig?
Han verkade vara äldre, och lät svensk.

Jag svarade snabbt att "-Nej, nu måste jag lägga mig, hör av mig i morgon" Klick.

Och det har jag såklart inte gjort.

Oki att folk försöker med att att bli av med / sälja /hyra ut på alla vis -
att dom testar svara på en annons fast det inte är det man söker efter...

Att det står i annonsen att jag söker en ETTA runt centrum,
tex Hagalund, Hushagen, Åselby - att det blir ett hus med TRE rum och kök ute i Romme är väl ganska stor skillnad ändå?
Gissa om jag ändrat i annonsen att mitt mobilnummer inte är synligt nu...

USCH.

Är det psykopaternas år i år?

1 kommentar: