måndag 20 juni 2011

SORKAR.

Idag fick jag ettt mindre hjärtsnörp när jag hörde Nisse skälla inne i vardagsrummet,
mellan hans framben låg någon slags sork och kippade för livet.
Innan jag kom på att far var iväg på ärende och att jag var ENSAM med denna där och innan jag hittade sopskyffeln hade sorken dött :(
Pajjen låg på avstånd och tittade på hela spektaklet, Ville kom springande och tittade och jag ropade efter PAPPA!!!
Vilken panik!
( Skönt med sorkpanik istället för ångestpanik ändå )

Kastade ut den till kohagen så den får vila bland blommorna.

Sedan inte nog med den traumatiska händelsen när vi kom in nu efter kvällsrundan ( i vacker solnedgång ) hittar jag en HUVUDLÖS sork mitt på gräsmattan.
Peta upp den med ena foten på spaden och kasta ut i andra kohagen.

Jäkla kattrumpor. Vet inte om det är Pajjen som leker lejon eller om det är det vanligt skyldige Pelle Plutt.

Läskigt är det i alla fall med djur som är döda, och jag är ju rädd för möss/råttor och liknande.

Huvva.

Nu ska vi krypa i säng..
Ny dag i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar