måndag 20 juni 2011

Måndag kväll.

Det här med Midsommar har aldrig varit min grej.
Minns redan när jag var 16 -17 år över att jag inte förstod varför det är sådan hysteri?
Det är "VAD JAG SKA GÖRA" som gäller.
Man ska ju helst vara i skärgården, sova i sommarstugor, eller vara med sin älskade.


Där passar inte riktigt dåligt mående damer in i bilden.


En helt annan sak är att jag ska få gammalt fårstängsel utav min farbror L.
Perfekt att ha runt trädgården så Ville kan få vara lös och busa med sina leksaker.
Även om han är duktig gårdshund ibland så har grannarna lösgående höns, och så är lilla vägen utanför.

Har frågat runt lite om någon vill låta sina får eller hästar beta upp allt gräs.
Det vore bara mysigt att ha någon ute på gården som gjorde fint!

Solen skiner med all kraft in genom köksfönstret - det har åskat och hällregnat på eftermiddagen.
Jag gjorde en "Elin" och sov bort flera timmar.
Gjorde ett försök att se film på datorn, men somnade.
Det känns just nu att när jag väl kan somna så vill jag sova.
Hade Pajjen och Ville som sällskap. <3


Har planerat in en filmkväll i Forssa,
men att ta sig iväg är ju ett projekt större än att bestiga tio berg staplade på varandra.

I morgon är det vattengympa och plask igen!
Ska bli mys, hoppas bara vattnet är varmare än sist.
Eller om jag var frussen pga att jag hade tappat rösten?
Något tok var det i alla fall!

Jag får be om ursäkt över mitt mående nu.
Men det är inte alltid så lätt.
Inte när man är känsligaste pricken ändå.

GLAD över att jag har alla mina nära och kära på gångavstånd/bilavstånd nu.
Det är guld värt när världen svajar lite.
Men jag vet ju att allt blir bra.
Men ni vet hur det är.


Just like Honey - The Jesus & Mary chain

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar