fredag 17 juni 2011

Fredag.

I förmiddags skrev jag kontrakt.
Fick två nycklar och ett hus.
Ett nytt liv.
Jag körde dit lite saker som jag kunde bära själv två vändor.
Tur kära far har en Merca-skåpbil.

Kändes märkligt att plötsligt är jag tillbaka där.
13 år sedan är lång tid.
Men vissa saker var sig precis likt.



Det var dit jag flyttade hemifrån första gången.
Det var där vi skaffade Jäntungen Snuffpuff.
Det var mycket och inget som hände där.


Nu är trädgården vildvuxen men det är inte prio ett just nu.
Ganska charmigt. Men opraktiskt.

Vi behöver Dalarna, småpojkarna och familjen nära.  
Bästa lyckopillren.
Jag har svårt för förändringar.
Min flytt dit, och att börja arbeta blev lite överstyr.
Märkvärdigare behövs inte ibland för en trasselsocka.


Ville var till huset första gången nu ikväll, han nosade runt och undrar nog vad som händer?

Jag vet ju inte ens.
Pratade med en välbekant röst idag.
Det brast, jag grät och rösten gav vika.
SAKNAR.

Ni får inga detaljer även om jag vet att en del dör av nyfikenhet. .
Det kommer bli bra.
Det är prio ett.

Det har regnat precis hela dagen, kanske några minuters uppehåll.
Skönt att jag fick klippa gräs och göra fint i mors & fars trädgård igår medan solen var med.

Imorgon kommer det nära och kära hit och firar min kära far.
Vi har ett stort tält på gården som vi fått lånat av Peace&Love.
Det är ca 40kvm. Som mitt lilla hus ungefär.
Det ska bli jättemysigt.
Far har stor släkt.
Min farmor har sex barn, tre pojkar och tre flickor.
Min far är äldst.




Now don't drown in your tears, babe
Push your head towards the air
Now don't drown in your tears, babe
I will always be there


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar