onsdag 22 juni 2011

Onsdag.


Har varit sysselsatt nästan hela dagen.
SSK-prat - bra sådant.
Käre far bjöd på mat i Insjön.
Köpte några bra att ha-saker på Clas Ohlsons.

Sedan var jag till Gomorronsol ett par timmar.
Det blir ordning tillslut.
Både på huset och mig.
Lätt att skriva men hjärnan är handlingsförlamad för det mesta utav den akuta depression jag har.

Kvällspromenaden var tyst.
Jag är tacksam att få bo såhär, om man jämför barn som växer upp bland betong i någon förort och bara ser lort och smuts.
Solen speglade sig i älven och värmde i ansiktet.
Jag stannade en sekund och blundade medan Nisse och Ville nosade i gräset.

Saknaden riktigt överväldigar mig ibland. 
Som idag.
Alla dagar.

Solen har nu lagt sig bakom molnen, jag ska snart krypa i säng jag också.
Ville, sälen och jag.
Eventuellt Pajjen.
Pelle är ute och utforskar på nätterna.

Idag fick jag ta reda på ännu en huvudlös sork.
Fick höra utav mor att far har hittat en höna ute i lagårn under en HINK.
Tycke det var så hemskt att höra.
Den hade väl fått hinken över sig och fastnat så.
Det var över tio år sedan vi hade höns.
Stackars lilla höna.


Är glad att jag postade några vykort idag och skickade till sådana jag bryr mig om som Midsommarhälsning.
Måste skicka minst två till i morgon.
Till Farmor och en av mina gummor på jobbet som bryr sig om mig. ( Och självklart tvärtom )
Man måste ta vara på varandra.

Helst dom som man inte träffar så ofta som man vill. 

Jag vill ju göra hela världen glad helst.
Känsliga pricken som saknar, bryr mig och tycker om alla slags själar här på jorden.





Uppdaterat lite i bilddagboken idag via far och mors dator.
lillstrumpleo.bilddagboken.se



Ps. Om allt går enligt planerna kommer jag få ha två hästar betandes ute i min trädgård snart.
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar