måndag 4 april 2011

Måndag.

Tänkte skriva torsdag i titeln, vad fick jag det ifrån?





Varför är dessa så goda?




Jag har städat idag, tvättat Villes påslakan runt BIA-bädden,  lurviga röda tyget som han också har i sin säng och så vidare.
Att ha 12 hundtassar hemma kostar på. Grus och grus och grus. Och Pajjens päls på det!
Det har varit lortväder hela helgen, Lillan fick duscha magen flera gånger. Inte lätt att vara liten och långhårig.




Ni vet dom där listorna man kan få på Apoteket - de som visar vilka mediciner man har - VARFÖR står inte dom som recepten är SLUT på kvar på listan för.. ?
Hur ska jag minnas allt som jag borde komma ihåg.
(En del av er kanske bara äter två Alvedon då och då, men det finns mer än så)

Har man Allergimedicin och tusen andra mediciner är det fanken inte lätt att hålla reda på allt vad dom heter, styrkor och märken, fan och hans moster.
Kan ju inte spara alla små kartonger heller. Dumt dumt.


Solen kom fram som en glad överraskning nu på eftermiddagen. Hoppas den stannar.

N berättade om en låt han hade hört på radion, den var bra och hade en refräng som lät så och så.
Idag när jag hade mormors gamla radio på - spelade dom en låt på P3 som kunde tänkas vara N's låt.
Jag tog fram den på Spotify och spelade in en trudelutt från låten och MMS'ade den till N.

JA! High five. Det var den låten. Jag är bra!

3 kommentarer:

  1. När det gäller medicinerna (och om du har "riktiga" gamla Apoteket) så när du är på dina sidor så finns det en flik bredvid aktuella recept som heter "Utgångna & slutexpedierade" där du kan se iaf lite av de äldre saker du hämtat ut. Vet dock inte hur långt tillbaka i tiden det sträcker sig. Men kanske lite hjälp :) Hoppas solen värmer skönt i norrort! Kram!

    SvaraRadera
  2. Åååh. Gör det? Såg jag måste ha något bråkigt ID bara.. Tack!! Här är ganska bra, du vet. Det vanliga :) Hoppas det är bra där borta också! kram

    SvaraRadera
  3. Har du något Bank-ID eller liknande till din internetbank så kan man använda det :)

    SvaraRadera