måndag 11 april 2011

Måndag.

Heja Naturskyddsföreningen!

Idag är det nog varmaste vårdagen hittills.
Grannbarnen hoppar på studsmattan i bara t-shirt upptill.
Ska ut och leta på min fina vårjacka i förrådet.
Köpte en ny i höstas. Grön och skön!

Först handla. Sen leta? Leta först sedan handla?
Ja, dessa beslut är inget egentligen, men kan ta en hel dag för Fröken Leo att bestämma sig för.
Galet är ordet. Laga mat borde jag också. Aaah!

Vaknade med panikkänslor. Vad är det för fel?
Tror jag vet. Men det är så märkligt.
Det var skönt att N började sina nya tider till jobbet idag, dom börjar med 3-skift från och med idag.
Att han var hemma för en gångs skull på morgonen kändes så skönt.
Att få vakna ihop.
Underbart att få hålla en hand då. Och somna om en stund.

Packar emellanåt och pysslar ihop lilla resväskan, jag och Ville åker till Blge i morgon.
Tvättar kläder.
Laddar kamerabatteri.




Kortet är taget för precis ett år sedan i Vallentuna.
Och från och med igår så har jag sett nya Blåsippor.
Här och där längs "våra" promenadstråk tittar dom fram under löv och pinnar.






På tal om pinnar - Ville tog hem ännu en. Pinnar is the bestest.
Han MMS'ade till pappsen på jobbet och skrev "TitTa paPPa villken stor PinnE"
Hihi.
Djuren är ju det bästa vi har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar