fredag 29 april 2011

Fredag - Its my birthday.



Det kom två paket i postlådan idag, men en välbekant handstil på. MAMMA!
Den där fina fågeln (från Indiska jag såg i en tidning) och ett litet rådjur i blått glas kom till mig. <3
Blev jätteglad. TACK.

Började dagen med KBT hos min kontakt på Prima.
När hon hörde jag fyllde år så fick jag ett klistermärke med en bukett rosor på som hon klistrade på min börs.
Det var gulligt gjort, jag fick välja själv.
Kände mig som en stolt femåring.

Jag har fått fina hälsningar via Facebook och sms, det värmer.
Annars har det varit ganska långt ifrån födelsedagsfirande här. 
Jag som alltid firar med mor, far, syskon och syskonbarn.
Visst en vanlig födelsedag kan man tycka.
Men det är min dag!
Jag är ju känsligaste i stan så idag har jag saknat alla där hemma lite extra.
Kunde ha suttit ute någonstans och fikat. Torsångs café till exempel!
Och pussat på mina lyckotroll - stora och små. <3




Diabilden som jag fotat av är 31 år gammal.
Min fina och käraste mormor Anna-Lisa har min storasyster Sofia i famnen.
Och så jag -  lillstrump där i lilla lådan. Tänka sig.
 
Jag vill ha min mormor och morfar tillbaka.
Alla fina försvinner när man behöver dom som mest.

Ville lekte med Spike the Greyhound idag en liten stund.
Han är mjuk och go att klappa på. Stora fina killen!
Glad att Ville har hittat en springspringa-bus kompis, och att dom bor så nära.






För en vecka sedan var vi i Sandvika, bäst hittills helt klart.
Längtar tillbaka varje dag.

Där var det bara vi och grannar på håll. Koltrastarna sjöng i skogen.
Här är det jobbiga grannar på 20+ som har radion (!) på jättehögt och sitter ute och grillar tändvätska.
Dom kunde åtminstone spela någon bra musik. Oh lord!



......


Fast det är ju inte alla som får krypa ner och hålla om den man tycker mest om i hela vida världen heller.
Det ska jag göra nu. Hålla hand och pussa på Nicklas. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar