tisdag 19 april 2011

Tisdag.

Husbonden och Ville sover, den ena har jobbat natt och snarkar som en hel timmerskog.
Pajjen ligger som vanligt på rygg i soffan. Finns inget mellanläge på henne tror jag?

Nu när våren har kommit med stormsteg och både jag och N har fått huggorms-noja!
Vi tittar och tittar när vi är ute. Igår gick N först och var ormjägare.

Jag är inte rädd för ormar, har ju för fanken ägt en Strumpebandssnok vid namn Nadia Willemo när jag var 15 år, men att Ville, Lillan och Wilma, eller någon utav oss själva skulle bli biten är ju en helt annan sak.

Vi som går på "sådana" ställen. Går på vårat lilla berg här, elljusspåret och så vidare.
Jag har bara sett huggorm en gång i mitt liv - vad jag vet om i alla fall. Det var i Jordbro!

Och då är man uppvuxen i skogen vid Närsen. Tokigt.
( Lånad bild )




I Jordbro sprang det även en stor älg över cykelvägen framför mig när jag cyklade från Haninge och hemåt efter en kvällskurs på komvux. Det var inte direkt det man väntade sig på cykelturen hem.
Hjälp!


En annan sak jag måste ordna är fästingvaccination för både oss + medel till Ville.
Det har man inte behövt tänka på hemma i Dalarna precis.
Här finns det ju en miljard stycken ungefär! :( USCH.
( Lånad bild )




Skulle behöva tips på något bra fästingmedel. Har ju som sagt inte någon erfarenhet utav det.
N säger att Lillan och Wilma har två olika. Men vilket ska Ville ha?


Har varit dålig på att uppdatera, Ville och jag spenderade tisdag till lördag i Dalarna.
Det var fint. <3



Vanja, Mumin och jag pyntade lite inför-påsk. Det blev fint!
Nu i helgen är det ju påsk, och jag hoppas på sommarstuge-sovning för våran del!

pussss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar