torsdag 16 augusti 2012

Torsdag.

Hade visst tagit ut det sista utav F-medicinen så fick ännu en gång gå därifrån tomhänt.
Viktig varje-dag- medicin.

Hade C-medicin kvar, men lät dom stanna kvar på Apoteket.
Vad det är trassligt att hålla reda på recept och alla mediciner.
Antingen är allt uttaget och behöver förnyas.
Eller så har receptet blivit för gammalt.
Jag har ingen vidare koll fast jag brukar tro det.
Så nu blir det ännu ett par dagar utan F.


 ...




Luktade på dessa idag på Kupolen.
Man blir nästan kär i sig själv för det luktar gott.







Jag är svag för sådant som luktar gott. Och sött.

Eller karlar som luktar gott för den delen.


...


Satte mig nere på scenen vid Älvhagen nu ikväll.
Vill inte vara inomhus, så hittar på saker att kunna fördriva tiden ute så vi kan vara ute lite-lite längre.
Kunde sitta stilla så länge, men kanske i tre minuter så satte vi där och tittade ut över älven.
Ville kröp som vanligt upp i mitt knä så jag luktade lite på honom.
Världens goaste.


Blev att tänka där nere vid älven att jag saknar sambo-livet emellanåt.
Åh, ni ska veta hur länge jag bott ensam, utan någon innan N.
Det är antagligen höstmörkret som gör att jag blir sällskapssjuk.

Eller en kombination utav mörkret och dom fina sensommardagarna som hälsat på oss de senaste dagarna.
Överallt är det alltid folk i sällskap.
Hann inte med dessa tankar när vi hade hand om kafét.
Saknar det.
Att komma dit, och göra fint.
Här är det för stilla.


...


F och jag pratade tjejj-prat idag, hämtade henne i Åselby på e.m.
Det är så kul att få höra hemligheter från hennes värld.
Och jag berättade lite om blickar, leenden och tvillinghjärnor.








  Grattis min fina mormor Anna-Lisa som skulle ha fyllt 94 år idag!
På samma dag fyllde även hennes storasyster Karin och hennes son Roger år.
Alla bor dom i himmelen.


Saknar dig mormor.

<3 <3 <3   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar