onsdag 15 augusti 2012

Onsdag morgon. På riktigt.

Hade visst onsdag redan igår, trots allt prat om onsdag = mötet i Falun.

Åh, såå skönt att kunna skylla ifrån sig på medicinen.
Eller?
Hrrhm.
Ibland är jag så trögfattad att jag blir mörkrädd.
Eller det där att koppla ihop saker.
Och med den anledningen och några till så slutade jag med Concertan igår.
Har i alla fall nämnt det åt SysterMedicin.

Har sagt åt H med sina "humor-sms" att jag inte förstår ibland.
Förstår att humorn försvinner när han måste skriva igen och förklara.
Haha!

OH GOD.

Tur att vi har den relationen att ingen blir förvånad över den andre.
H är min favoritgranne sedan Hushagen.
Sedan flyttade han till lilla huset här i området.
Nu blev vi grannar igen.

Min bicycle-repairman, min terapeut, min gå to guy. Min vän. Och så är han fin också långa farbrorn!


...


Vaknade efter kl 06 idag.
Tror det är något vajsing med sovklockan.
Somnade nog inte så tidigt ändå igår... tror jag?

Huvudvärken hälsade på redan igår eftermiddag.
Den där spända.
Smorde in tinningarna med tigerbalsam inatt.
(Inga värktabletter hjälper).
Skulle behöva en jourhavade huvudmassage-människa att ringa när det blir sådär.
N brukade få knåda jättehårt över mitt huvud och jag låg i hans knä.
Då kunde man tänka på hur ont det gjorde istället för att bara känna det spända.








Men nu känns det bättre.
Har ätit rostat bröd och druckit varm choklad.
Dimma ute.
Så fint det är.
Solen har också vaknat sedan jag gick upp.

...


Har tänkt sett den där filmen länge nu.
"The woman in black"
Så jag gjorde i ordning soffan med extra täcke, kuddar och kröp ner under filten.

Men koncentrationen var long gone redan innan jag satte igång filmen.

Jag pausade vid 0.19.. skrattade nästan lite åt att jag endast sett 19 minuter innan jag skruvade på mig för mycket.
Men det var skönt att ha bäddat ner sig i soffan under filten och täcket, förutom då att Ville tog upp halva soffan så jag fick vika ihop mig, men hans sällskap är alltid fint.
Varmt och tryggt.

Jag stängde av filmen efter en stund men då på grund av den blev lite väl spännande för en räddhare som jag.
Tjusiga miljöer och ett gammalt kråkslott - mina favoriter.





( Lånade bilder )

...


Gårdagen blev en sådan där dag som jag inte tycker om.
Det var sengångare och tiden går baklänges och fan och hans moster-saker hela tiden.
Kom till Emmaus runt tio i fyra. Klockan fyra stänger dom på tisdagar.
Köpte en pocket för fem kronor.
Får se när läs-koncentrationen faller på.

Sedan blev jag akuthungrig så åkte förbi Ica maxi innan vi åkte hem igen.
Är inte synkad riktigt med mat-klockan. Heller.

Idag är det onsdag = Pärlan Second hand i Gustafs har öppet.
Har nog inte varit dit sedan Moster B var med.
Hon har varit i himlen i två år nu.
</3

Har Mumins bil så passar på att kunna göra sådana saker.
Second hand är alltid kul.
Vi får se.
Det öppnar klockan två.

Och kanske Falun i eftermiddag, men vi får se.
Det blev att kännas lite läskigt.

Är sällskapssjuk och vill gärna prata mera med den där.


...


Jag är ju ingen "sko-tjej" men ibland blir även jag förtjust i skor.
Dom här vill jag jättegärna ha.



 ( Lånad bild )









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar