tisdag 14 augusti 2012

Onsdag kväll.

I måndags var jag morgontröttare än vanligt.

Det var inte bara kafé-bestyr, det var också Operafest-bestyr vi pysslade med, jag och Freja.
Vi åkte direkt från kafét till församlingshemmet och värmde mat åt Järna-kören på fredagskvällen.
Kafé igen på lördagen, och så gick jag och mor på Annas Operaföreställning på kvällen.


Freja somnade - hon skulle ha gått också.
Men hon tittade och lyssnade nere vid Flosjön morgonen efter.







Vi kom ner till kyrkan innan 23.
Efter 00 begav vi oss hem.
Blev väldigt berörd. Vilket kärleksdrama.
Det var så vackert, stämningen med.
Jag vågade inte fotografera.
Vågade knappt andas ens.
Tänkte på herren som satte alldeles bredvid och försökte sitta stilla.

Min första Opera! Tack bästa Anna för en fantastisk kväll.

Trevligt och fint sällskap.

Hade gärna stannat redan då och pratat mer.
Jag ville se stjärnfall.
Men såg bara några stjärnor när jag och Ville gick längs Hagvägen när jag kom hem.







Men jag  hade tänkt redan innan pratet om fikat åka in när jag tog fel på dag sist.
Det är måndagar och lördagar det gäller nu.
Inte onsdag.


Jag kom inte iväg i tid till Falun. Men jag överlevde faktiskt ändå.

Var till Ingarvets Second hand, min nya favoritaffär.
Fyndade några småtavlor. Också mitt nya favoritfynderi.
En pocket och en gammal ram.

Fikade bort eftermiddagen, plötsligt blev det kväll.
Det var jättemysigt och roligt.
Hade inte heller då lust att åka hem.



Nu har jag huvudvärk from HELL.
Så återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar