fredag 24 augusti 2012

Fredagmorgon!








Vi var till Vattenparken häromdagen.
Tänkte att promenad-miljöombyte är roligt, och att V skulle få se lite annat.
Eller åtminstone nya dofter att sniffa på.
Men ångrade mig ganska direkt efter vi kom dit.

Har lite svårt för wannabe-gangsters som har stora hundar/små hundar med starka käftar.
När man förut har haft en liten Jänta-hund blir man tyvärr lite paranoid när man går förbi eller möter dessa.
Litar inte ett dugg på hundar till människor som verkar bara ha hund för att
dom inte vågar gå ut genom ytterdörren ensam.

Är så tacksam att jag inte behöver bo på Jax, Tjärna Ängar eller Bullermyren, Borlänges "förorter".
Jag har ingen lust att se Ville bli trasad i småbitar för någon idiot ska ha en hund dom inte rår på.
Observera nu att jag älskar Rottweilers och en del såkallade "kamphundar".
Det är ägarna jag inte tycker om.
Men tyvärr blir ju hundarna som dom umgås med.
Och såklart är Inte alla koola kids oseriösa - som har en stor vän vid sin sida.
Men tyvärr ser man oftast någon som inte alls skulle ha en sådan hund i sin ägo.

Som den stackars hunden som jag och Ville träffade nere på Stationsgatan.
Husse: Pundare/ alkis med ganska osympatiskt humör.
Hunden: Gör utfall mot Ville som kommer i godan ro för att stå vid busshållplatsen.
Husse skriker och gapar samt gör något så hunden skriker till bakom ena väggen på busskuren.
Hur ska en sådan hund kunna fungera normalt bland andra hundar?

I tisdags var jag till Emmaus.
Gjorde några fin-fina fynd.
Tallrikar, en katt i guldfärg och ett blombord ( det står framför ena köksfönstret  ).
Och böcker.

Pajjen fick en ny klösmöbel i välkommen-hem-efter-sommarlov-i-Floda_present.

..

Det är fredagsmorgon.
Jag sov jättedåligt inatt.
Trots att jag hade varit ute på äventyr nästan hela dagen.
Lunch på stan.
Frejas kalas.
Ögonen var trötta.
Men inte hjärnan.















Återkommer senare idag.
Har en del att försöka komma ihåg att skriva ner.
Ska försöka vila lite först.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar