lördag 18 augusti 2012

Lördagkväll.

Vad fint det är med riktiga vänner. Och mindre fint med sådana som inte är riktiga.
Vad fint det är att komma till Floda och hamna bakom en karl som är så full att han inte kan hålla sig på sin sida utav vägen - för att inte tala om hur spännande det var i kurvan innan järnbron.
Fast vem är överraskad?

Är det ingen som ringer polisen någon gång?
Eller tiger folk som vanligt..?

Denna chauffören är obotlig, ska väl till det klassiska att han kör ihjäl sig - eller kör ihjäl någon för att han ska förstå.
En lördagseftermiddag innan klockan är halv 4 ska man väl inte åtminstone behöva vara rädd för fulla idioter?
Men det är väl tur att man inte vet vilka människor som man möter där ute.
Har varit med om värre iof.

..


Har varit dålig på att uppdatera både här och på min bilddagbok - lösen finns. Fråga här, eller FB. Eller sms.


Men det jag skulle säga ja.. Tappar tråden ibland som ni vet .. ÄR att när jag loggar in på min sida, så visas det ett foto från prick den dagen för ETT år sedan och för TVÅ år sedan.
Har gamla bilder kvar - så blir påmind om det det där livet innan ibland.
Ganska kul att se vad man pysslade med ändå.

Mycket man har glömt!
Saknar Vallentuna ibland.
Faktiskt.
Men inte omständigheterna.
Inte ett dugg.

Men ett jobb.
Man kunde åka in till Stockholm om man hade tråkigt.
Nära till Villes Greyhound-kompis Spike.
Och såklart Elisabeth.
Och Vaxholm.
Men inte sniglarna som man fick gå sick-sack mellan efter det hade regnat.

Det var ju ganska bra ibland förstås - annars hade jag väl inte varit där.
Men hade varit roligare om man haft en annan relation eller ingen alls.

Här är en del minnen från förra sommaren den här tiden.
Jag hade flyttat tillbaka till Floda.
Till lilla huset vid träbron.




























Oj, nu trodde jag nästan det var dags att lägga sig.
Så visar klockan sig bara vara barnet.
18.28.

Fail.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar