onsdag 8 augusti 2012

Onsdag.

Brukar ju inte bli särskilt förvånad över människor de senaste åren -
men ibland blir man det ändå.
Fast jag ler åt det mest.


Hur tänker dom?. Hur menar dom?. Hur omogna en del är. Hur oförstående. Hur fyrkantiga.
Hur förnekande. Hur lögnaktiga. Hur ansvarslösa.

Det jag blir mest irriterad på att jag är den elaka Vargen här.







En konversation vi hade via en chatt för några veckor sedan gjorde mig faktiskt arg.


Herre Sweet Baby Jesus.
Typ.

Jag brukar fråga av ren VANA var h*n bor? gör nuförtiden? hur det är med den och den?..

Det är inte lika med att man inte har gått vidare, eller sitter hemma och gråter ögonen ur sig varje dag.
Eller att någon tror man har känslor för någon för man nämnt något om någon.
Jag har varit dum i mina dagar men att det skulle handla om några känslor är faktiskt ganska galet.
Något har man väl lärt sig och en del misstag gör man inte två gånger. Eller tre.
:)

Man har ju inte gjort annat än att frågat dessa frågor genom åren på grund av att det är många i ens hemby som flyttat, suttit inne, suttit på behandlingshem, samt till och med dött på grund att dom levt ett destruktivt liv med missbruk eller något annat trassel.

Det spelar ingen roll om det är människor som man inte har/haft någon relation till - eller om det är någon man har/haft någon slags relation till som man frågar "- Hur är det med h*n då nuförtiden?"
Alla gör väl så?

Nåja.
Kommer aldrig förstå mig på hur människor fungerar.
Inte bara i det här fallet utan överlag.

Är det överlevnadsinstinkten som kickar in - när det verkar vara den andre som är monstret det
vill säga jag och inte den som varit det?
Ingen är oskyldig till någonting men vissa lever på andra planeter tydligen.
Där man förnekar allt runtomkring.

Eller skyller allt på någon annan.
Har varit med om det flera gånger, vid olika tillfällen.
Och i olika relationer.

Märkligt fenomen.

Eller bara en enkel utväg.
Det man inte ser eller hör har väl aldrig hänt?


...


Vi åker dit ikväll.
Vi ska baka bullar i morgon.
Till Operafest-folket!
Och förstås till kaféet.

Förhoppningsvis ska vi fira fina farmor som har sin 92:a födelsedag idag i morgon!


<3

...


Fin soluppgång i morse.
Fotoramen blev fin med turkost istället för vitt.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar