tisdag 13 januari 2015

Tisdagnatt.

Glömde av igen att göra iordning sängen till kvällen så det bara är att krypa ner.
Men nu så, renbäddad och täcket upp till näsan ligger vi här. Klockan blev över halv 12.
Varit ledig i två dagar som det bör, igår hälsade vi på pojkarna och syster. Dom sade att dom saknat mig, och jag har saknat dom. Finns inget bättre lyckopiller! J har börjat ta massa kort med sin mobil, han tog nog minst tjugo kort på mitt ansikte och skulle prompt ha blixten på så jag såg bara blixtrar efter det.
Han tyckte det var jätteroligt - såklart.
Världens finaste pojk. Min kung!

Idag hade bildörren tinat upp, så efter att ha sopat av snön som låg som en tjock vit madrass över bilen åkte vi till Emmaus. Fyndade lite. Letar alltid skor där, men inga sådana idag utan det blev två klänningar, en bok, en kitschig hund i porslin, örhängen och en äldre fotoram.

Har ingen ro i inuti fastän jag tog kvällsmedicin, fötterna vill inte vara stilla.
Det är för tyst -både i telefon och överhuvudtaget.
Rastlösheten slingrar sig genom kroppen.
Fast det är inget som rubbar mina cirklar istället. Alltid något!

Ne, nu sover vi.

E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar