onsdag 14 januari 2015

Onsdagsnatt.

Helt plötsligt blev klockan över halv 1.
Jag har förutom haft trassel med magen idag - sett på flera Homeland-avsnitt under dagen.
Jag var besviken på de två första avsnitten på 4e säsongen, men nu är jag fast igen, fick tvinga mig att stänga av nyss.
Spänningen, skådespeleriet och miljön. Fantastiskt.

Efter dörrbytet - och att jag äntligen fick det som tagit plats i hallen ner i källaren så känns det lite nytt här.
Jag har en idé att fixa till ett skoskåp (den ständiga följetongen sedan i somras) så blir det nog bra. Nu ligger alla skor i en prickig förvaringsväska. Tänkte använda lilla hyllan som jag köpte på Emmaus förut. Men samtidigt tänka på Palle-säkerheten och göra en liten lucka på något vis. Han har inte bitit sönder skor på länge men att ha dom i den höjden kanske blir en för plågsam frestelse för honom..

På tal om en annan följetong - hitta det perfekta smörjet för mina vinterläppar har jag köpt en liten gul burk läppsalva som skulle vara rediga grejer skrevs det. Det märkliga är att känslan direkt efter att ha pussat i burken är som om man tagit fel burk och pussat i tigerbalsamet istället.
Ni vet, det starka och skarpa lukten av det som jag inte kommer ihåg just nu pga den sena timmen.
Men dom känns mjuka och fina.

E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar